Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Bjarke Holtzmann Design
CVR-nr. 25211669

Vesterkærvej 10, Hennebjerg, 6830 Nr. Nebel, Danmark
mail@ravhuset.com
Telefonnummer +45 3114 8425

Betaling

Vi modtager betaling via anerkendte betalingskort, der løbende opdateres af vores samarbejdspartner Nets. Se de aktuelle betalingskort under webshoppens betalingsmodul.
Vi tager ikke kortgebyrer ved de i webshoppen tilknyttede betalingskorttyper.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Fragt

Fragten tilbydes med ansvarligt anerkendt fragtfirma som værdipakke.
Varen tilbydes fragtfrit ved leveringstidspunktet for ordren med levering til Købers adresse.
Ved evt. ombytning eller returnering betaler Køber selv for fragt.
Leveringstiden er afhængig af det valgte Produkt og vil typisk være få dages produktionstid samt efterfølgende fragttid. Såfremt der behøves længere tid vil Køber modtage en mail med forventet afsendelsesdato.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@ravhuset.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Husk at købe værdipakke hos det fragtfirma du vælger til returneringen.
Kontrollér om den fulde værdi er dækket, så der er fuld dækning, hvis pakken forsvinder under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal returneres i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Du modtager en mail fra os, når varen er modtaget.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke vores leveringsomkostninger.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.

 

Varen sendes til: Bjarke Holtzmann Design, Vesterkærvej 10, Hennebjerg, 6830 Nr. Nebel, Danmark.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi afviser konsekvent pakker, der er sendt på efterkrav eller andre former for betalingspligt ved modtagelse.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog kun mod forudgående telefonisk aftale.

Fortrydelsesret erhvervskøb

Kunden har som udgangspunkt ikke returneringsret, men opfordres til at tage kontakt for at aftale det videre forløb.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for fragten, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til: Bjarke Holtzmann Design, Vesterkærvej 10, Hennebjerg, 6830 Nr. Nebel, Danmark.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi afviser konsekvent pakker, der er sendt på efterkrav eller andre former for betalingspligt ved modtagelse.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Reklamationsret erhvervskøb fra virksomheder følger B2B aftalegrundlag, og skal altid aftales skriftlig med Bjarke Holtzmann Design, før de kan modtages. Returfragtomkostning ved B2B returneringer betales af Køber.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig med pakkepost.  
Personoplysningerne registreres hos Bjarke Holtzmann Design og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på ravhuset.com og weddingrings.dk er Bjarke Holtzmann Design.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@ravhuset.com.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Bjarke Holtzmann Design. 
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.10.2020

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes af dig og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Hent fortrydelsesformularen her